Megint csak a francia parral mentunk, ami jocskan csokkenti mindig a koltsegeinket. A Casaban kertem a hazigazdat, hogy bereljen nekunk taxit, amivel eljutunk a felszigetre. Egy 50es evek beli Ford jott ertunk.
Reggeli utan kimentem az utcara megnezni, hogy jon e mar a taxi, es latom, hogy nagyban szerelnek egy jarganyt. A hazigazdank kozli, hogy ez bizony AZ auto. Hat hallottam en mar ezekrol a hires Vinales –Cayo Jutias utakrol, amin egy ido utan lerobbant a jargany, es egy masik mentesre erkezo hasonlo tragacs vitte el a vendegeket a vegallomasig. Az ut alapvetoen amugy nem hosszu, csak 60 km, de az uttest egyes reszeken szinte hianyzik, annyira eljart felette az ido foga, es ezek az amerikai jarganyok sem terepjaronak keszultek.
Itt tennek egy kis kiterot az amerikai autokkal
kapcsolatban. Az alabbi kepek mind Havannabol szarmaznak
A Capitolium elott (az amerikai mintajara keszult)
Hogy is kerultek ide, miert van meg beloluk ilyen sok.
Az otvenes evekben, a Batista diktatura alatt az amerikai kozeposztaly eletmodelje, nagy auto, hutoszekreny, itt is megjelent, sokak megtehettek ekkoriban, hogy beszereznek egy cadillacet, fordot, buickot, tehat nagy amerikai autokat. Majd jott a Castro fele forradalom, es az amerikai kapcsolatoknak vege lett. A baj csak az, hogy a gazdasagi szankciok miatt az orszag nem tudott autot importalni. A regi amerikai autok szep lassan tonkrementek, nem volt pot alkatresz. Innentol kezdve a lakossag a sajat talalekonysagara volt utalva, hogy hogy tudjak eletben tartani ezeket a hatalmas uzemanyagzabalo monstrumokat.
Tudni kell azt, hogy Kubaban nagyon keves embernek van
autoja csak ugy, ezek az autok altalaban taxik. Alltolag egy ilyen auto minimum
20 ezer euro , mely a kinyithato teteju candillekeknel 80 ezer euroig is elmehet.
Ezek leginkabb ma mar Havanaban vannak, es a nyitott tetejukkel ott
szaguldoznak a tengerparton es a turistas negyedekben, egy oras turaert 50
eurot kernek el.
Jelenleg 60 ezer amerikai auto van meg Kubaban, még az USAban sincs ennyi.
Az amerikai modelleken kivul meg sok lada (moskvich) is jar az utakon taxikent leginkabb. Ezeknek az ara 8 ezer euro. A legalacsonyabb arkategoria a regi fiat 500 amit mar 4000 euroert meg lehet szerezni. Ne feledjuk, hogy a minimalber 20 euro havonta.
Jelenleg 60 ezer amerikai auto van meg Kubaban, még az USAban sincs ennyi.
Az amerikai modelleken kivul meg sok lada (moskvich) is jar az utakon taxikent leginkabb. Ezeknek az ara 8 ezer euro. A legalacsonyabb arkategoria a regi fiat 500 amit mar 4000 euroert meg lehet szerezni. Ne feledjuk, hogy a minimalber 20 euro havonta.
A mi autonk miutan bepreselodtunk egeszen jol ment, kb ugy
egy orat, majd felre kellett allnunk, ugyanis lerobbantunk.
Ami nagyon hihetetlen, hogy a soforok ismerik egymast teljesen. Abban a pillanatban ahogy megalltunk mellenk allt egy masik auto, az is turistakkal tele, hogy megnezze minden ok-e es segitsen a lerobbant kolleganak. Miutan a mi problemank elharult, mi is tobbszor lassitottunk le autok mellett, akik a huvelykujj felmutatasaval jeleztek, hogy minden ok mehetunk tovabb.
Hosszu viszontagsagos uton jutottunk tehat el Cayo Jutiasig, ami az orszag egyik legszebb partszakasza. Az ut vege egy 10kmes szakasz, ami gyakorlatilag a tengerbe epult.
Este hazaertunkkor megkertuk a taxit, hogy alljon meg velunk a Los Jasmines
hotelnel, ami az elso esti paledarunk mellett van. Meg akartuk meg egyszer
csodalni a gyonyoruseges Vinales volgyet egy magaslati pontrol, a naplemente
pedig erre a legjobb alkalom.
-
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése